19 Mayıs 2012 Cumartesi

Dilek tuttuğum bir sigaradan sonra inanç şiiri.

Ellerime takılmış,sinsi,lanet
anneme söz vermiştim,bırakacağım diye.
bu mayısta,hatta iki perşembe önce.

Şimdi farklı bir şehrin inanılmaz başıboşluğunu sebep gösteriyorum.
ellerim bu yüzden titriyor,bu yüzden ellerim yok belki de.

Örselenen her martı,gökyüzümden yere düşüyor
düştü diye gülüşmek olmuyor bu şehirde
çocuklar hep bozuk,hep ağlamaklı bir çehrede.

Ellerime yapışmış,hay aksi bu meret.
anneme söz vermiştim,bir daha içmeyeceğim diye.
izafi ve ekseriyetle nemli gözlerimin
gam defterine,ilalebet hep beceremediklerimi ekleyeceğim
liste liste.

Ben,onar diye kırıldım bu gece iki kere.
-neskafe yaptım,gelme diye bekleyeceğim
bir kaç gece daha
ve sen gelmeyeceksin
çok sevimsiz nüanslar olacak tütsü ışığında
loş.

Vardakostaları perişan bu şehir
iki oda bir salon evlerde,orospuları kötüleyen
şiir geceleri düzenliyorlar.

Velayetlerini nizami derecede birbiriyle benzeşen
üç numara tıraşlı,kele yakın,vitaminsiz babalarına borçlu

onlar için,ne sussak
boş.

Saçlarını aç,gün ışığı düşsün,ellerim bozuk
ellerime gölgeler düşürmüş Rabb'im yirmibir yol önce
tozun dumana katıldığı yerde,arabalarımız yanmış
sonra ondokuz yıl önce bir deniz kıyısa götürüp bırakmış
beni annem,yüzmeye çalıştırılmışım,sağ kolumda sadece
tek kolluk.

Bu yüzden değil
kader
ciddiyim
sadece kader
onsekiz yıl önce,hayvanat bahçesinde
sağ baş parmağımın,heybetli bir susamuru tarafından koparılması
kuduz aşıma,kavuşamamalar,ayrılıklar,sevimsiz pazar günleri
anneannemin kanserli morfinlerinden akışkan sancılar eklenmiş
hatta öyle yaşatılmışım bence,neden ve niye yaşatıldığım göreceli işte.


Annem İstanbul'da son vapur ile Üsküdar'a tebessümler yetiştirirken
tükürdü vapurun arkasından.
suratıma Çanakkale'de çarptı donanmada,vazgeçerken yere düşürdüğüm
çay kaşığından.
Kasığımdan birşeyler boşaldı,-bir sigara yaktım
bir garson yaklaşıp eğildi,kulağıma acıklı fısıldadı.
''Anneniz,öptüğünüz kadınlarla gurur duyuyor,hepsi fevkalade esmer''
Adamın tutup kollarından yanıtlıyorum
Benim öptüğüm kadınlar,hep başkalarıyla sevişir ve hep bana gülümser.

Sigarayı bırakamayışım bu yüzden.


Bu yüzden değil.
belki de
kader ciddi değildim.
diyorum ki

keşke
yirmibir yıl önce,
yanımdan geçen o sperme yol verseydim.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder