19 Mayıs 2012 Cumartesi

Polis telsizine düşen kanlı ve mor ceketi sahipleniş şiiri

Polis telsizinde,bir sesler tanıdık.
ambiyans oluşturulmuş
o gün seninle ben bu yüzden farklı muhitlerde yağmura yakalandık
ve sen o sokağa sapınca yağmurdan farklı aksiliklere yakalandın.

yakaların yırtılmış,
sol göğsüne derinden düşmüş bıçak
metalin soğukluğuna alışmışsın oracıkta,çabucak.
sanki ölmek için bekliyormuşsun
sanki o gün mor ceketini bu yüzden giymişsin gibi
sanki o sokağa bilinçli girip,o haydutu da daha önceden tanıyormuşsun gibi.
ne garip
ölümün ayrı bir güzelliği yok diyebilirdim.
artık var diyebiliyorum.

saat
beşi,kırkiki geçiyordu
akşamüstü
akşam birtürlü olmayan akşamüstlerinden
sıkıntılı,
sakallarımı izliyordum aynada
delirmiş,acık kırık.
telefon çaldı
ben polismemuru Vahap
beyefendi aradık açmadı annesi babası
en son sizinle görüşülmüş
bu yüzden rahatsız ettik
nokta nokta sokağına gelmeniz mümkünmü acaba
tabi memur bey diyip hemen çıktım.

Sokağa yaklaştıkça,mor ceketinin kanlı kısımları beliriyordu
yürürken ben bildiğin ölüp yanına geliyordum adım adım.
ellerin kesilmiş,gözlerinin altı mosmor,ve tenin alabildiğine beyaz
polisler üstünü gazeteyle kapatmış,ambulansın gelmesini bekliyorlardı
meraklı vatandaşlar,uzaktan beni görüp acıyordu o esnada
sigara paketin yere düşmüş,marlboro light,
belli bitmesin diye az az içmişsin,ama yine de altı dal kalmış
Rujunu gideceğin yere varınca düzenleyecektin belli ki
makyajının yarısı akmış fakat bu yüzden bile kararmış gökyüzünün
ayrı heyecanını taşımışsın silüetinde sokak sokak.


Polis memuru eğilip kafama dokundu,geçmiş olsun delikanlı
neyiniz olurdu
makdule ile yakınlığınız neydi?diye sordu

Biz bozcaada'da beraber bağbozduk,yıldızların akislerine galaksiler koyduk
biz kuytu parklarda birbirimizi ağlayarak öptük,yaşlı teyzeler geçince doğrulduk
biz ayvalıkta beraber
biz acıbademden kadiköye yürüyorduk,bazı günler paramız bitince.
sonra annesiyle babasıyla tanışmıştım iki gün önce
okul bitince evlenecektik
onun için şiirler yazdım gecelerce
senaryolar,denemeler..
evlenecektik biz memur bey,o haydut öldürmeseydi..

Biz de işte,telsizden duyup geldik hemen.
başınız sağolsun dedi.

sonra ekipler,beni prosedür gereği merkeze götürdüler.
-sorgu odasında iki saat kaldım.

sonra tekrardan çıktığımda,psikiyatristim
odada duruyordu...

İlaçlarımı düzenli almaya başladıktan sonra,hatta çok sonra anladım.

Sen ölmemişsin,biz zaten iki sene önce ayrılmışız.
Orada yatan da sen değilmişsin,sen zaten mordan hiç haz etmezdin.

''Ben kimi görsem,sen zannediyorum,bu yüzden hala elim ilaçlara gitmiyor''.

bu arada telefon kaydı,yanlış numara münasebetinden kaynaklı.

bunu ben de bilmiyordum.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder